artikler

Fordelene ved yoga

Yoga er et helbredende system af såvel teori som teknik. Det er en blanding af åndedrætsøvelser (pranayama), fysiske arbejdsstillinger (asana), dyb afslapning (yoga nidra) og også meditation (dyana), der praktiseres i mere end 5.000 år.

Mens yoga skred frem som en religiøs metode i hinduismen, er den vestlige verden faktisk blevet udvidet som en slags simpel fysisk, mental, mental og også åndelig teknik. Meget af yogateknikkerne i den vestlige yoga har kun lidt eller intet at gøre med hinduismen, men er bare en metode til at holde alle niveauer af mennesket, fit og sund, såvel som dette er kun en del af det brede syn på yoga. Gennem metoden med yoga gør vi fortroligheden med vores åndelige, psykologiske, følelsesmæssige og også fysiske grader fortrolige. Denne bevidsthed fører os gradvist til en forståelse af de meget mere subtile områder af vores tilstedeværelse.

Yoga-teknik stopper visse sygdomme og sygdomme ved at holde energi-meridianerne (nadis) åbne såvel som livsenergi (prana) i bevægelse. Yoga tænkes på en sind-kropsbehandling, der bruges til at mindske sundheds- og wellness-indvirkningen af ​​generaliseret stress og angst.

Læs også: Pet ke charbi kaise kam karen

Laboratorietest har bevist yogis øgede kapacitet til bevidst at regulere frie eller ukontrollerede funktioner, såsom temperatur, hjerterytme og også højt blodtryk.

Yoga fungerer både som en lindrende og forebyggende terapi. Ifølge medicinske forskere opnår yogabehandling succes som et resultat af balancen udviklet i de bekymrede såvel som endokrine systemer, som direkte påvirker alle de forskellige andre systemer såvel som kroppens organer i kroppen.

Rutinemæssig teknik til gaver (asanas), vejrtrækningstræning (pranayama), dyb fritid (yoga nidra) og også meditation kan hjælpe så forskellige lidelser som: surhedsgrad, allergiske reaktioner, Alzheimers sygdom, anæmi, temperament, angst, gigt, astma, rygsmerter, luftvejssygdomme, kræft, gentagen belastningsskade, kronisk træthed, colitis, akut rhinitis, uregelmæssighed i tarmen, klinisk depression, diabetes, epilepsi, øjenproblemer, rynker i ansigtet, gastrointestinale tilstande, frustrationer, halsbrand, hæmorroider, lever sygdom, hypertension, hypertension, immundefekt, impotens, overgangsalder, menstruationskramper, migræne, talrige sklerose, muskeldystrofi, nervøs spænding, overdreven vægt, osteoporose, prostata, forstærkning, iskiasnervesmerter, hudproblemer, hvilepnø, glideskive, sterilitet, tæthed, spænding, søvnløshed, forgiftning, problemer med skjoldbruskkirtlen, nyresten, stammende såvel som stammer, urinvejsforstyrrelser for kvinder, vaginale infektionerog også meget mere…

Fordele for det fysiologiske niveau (Annamaya – Pranamaya Kosha).

Øger fleksibiliteten. Hær og beskyt også mod betændelse i leddene – Yogastillingen (asanas) virker på de forskellige led i kroppen, inklusive de led, som vi aldrig nogensinde bruger. Ved at udøve yogastillinger kan vi opleve en ekstraordinær stigning i alsidigheden af ​​led, sener og også sener. Yoga er træning og fritid kombineret, og også dette er den perfekte formel mod gigt. Yogas langsomme bevægelser og blid stress når dybt ind i strakte led. Derudover fjerner de enkle strækninger sammen med dybe åndedrætsøvelser den stress, der binder musklerne, og strammer også leddene yderligere.

Kurer såvel som stopper smerter i ryggen – Rygsmerter er den mest almindelige grund til at søge klinisk opmærksomhed i Vesten. Yoga er konstant blevet brugt til at helbrede og beskytte mod nakke- og rygsmerter ved at forbedre sejhed såvel som fleksibilitet.

Masserer til alle de indre vigtige kropsorganer i kroppen – Forskningsundersøgelse har faktisk vist, at yoga gaver er den eneste form for aktivitet, der masserer hver eneste af de indre kirtler og også organer i kroppen, og dette fremmer sundhed og velvære. Anulom vilom praksis

Fuld afgiftning – Yogastillinger (asanas) hjælper til forsigtigt at udvide muskelvæv og led, hvilket muliggør den optimale blodforsyning til forskellige dele af kroppen. Dette hjælper med at skylle de giftige stoffer ud af kroppen. Dette resulterer i fordele som udskudt i aldring, hvilket giver magt samt en enestående glæde for evigt.

Fremragende toning af muskelvæv – Yoga-teknik kan øge muskelmassen, der er blevet slap og svag.

Forsyningsligevægt i nerverne – yoga er en vidunderlig form for formidling i bevægelse, som kan stabilisere nervesystemet.

Nedsættelse af stress og angst – Fordi yoga er både en langsom og let form for træning kombineret med åndedrætsøvelser, kan det lette kropsstress.

Behandling og undgå åndedrætsbesvær og bronkialastma.

Forskellige undersøgelser har verificeret de gavnlige virkninger af yoga for patienter med vejrtrækningsproblemer. Læger har fundet ud af, at udøvelsen af ​​asanas i blanding med vejrtrækningstræning og også meditation gør behandlingen af ​​bronchial astma meget mere effektiv. Det er desuden bevist, at astmaanfald normalt kan undgås ved yoga-praksis uden at tage medicin i betragtning. Personer, der praktiserer yoga, har en bedre mulighed for at erhverve evnen til at kontrollere deres åndedrætsproblemer. Ved hjælp af yogiske åndedrætsøvelser er det muligt at håndtere et angreb med ekstrem åndenød uden at skulle søge lægehjælp.

Hypertension (højt blodtryk).

Yogastillingen, yogisk vejrtrækning (pranayama) såvel som de dybe fritidsmetoder (yoga nidra), som er standardelementer i yoga, har en stor pligt til at spille i behandlingen eller undgåelse af hypertension samt minimere kravet om højt blod presmedicinering for folk, der beskæftiger sig med det.

Smerteindgivelse.

Koncentration gennem yogastillinger, åndedrætsøvelser, dybe afslapningsstrategier og meditation kan desuden hjælpe med at reducere ubehag. Det antages, at yoga reducerer smerte ved at hjælpe sindets ubehagecenter med at regulere det portkontrollerende system i rygsøjlen og udskillelsen af ​​naturlige smertestillende midler i kroppen.

Vægttab.

Yogisk praksis, der mindsker angst, har ofte tendens til at minimere nødforbrug. Normal yoga-praksis kan hjælpe med vægttab af grunden til, at nogle asanas øger langsomt kirtler for at forbedre deres hormonelle sekretioner. Der specificeres asanas, såsom skulderstativet (Sarvangasana) eller den tilstedeværende fisk (Matsyasana), der er målrettet mod skjoldbruskkirtlen. Denne kirtel har en fremragende effekt på vores vægt, da den påvirker kroppens stofskiftepris. Fedtstofskiftet forbedres ligeledes, så fedt omdannes til muskler og også styrke, og vi har bedre muskeltonus såvel som et højere vitalitetsniveau.

Derudover hæver teknikken med "yogisk ånde" (yogisk dyb vejrtrækning) iltindtaget til kroppens celler, der består af fedtcellerne. Dette forårsager øget oxidation eller forbrænding af fedtceller.

Fordele ved den psykologiske grad (Pranamaya – Manomaya Kosha).

Selvbevidsthed.

Yoga praksis øger selvbevidstheden. Yoga-udøveren lærer at handle i modsætning til at reagere. De begynder at regulere deres fornemmelser såvel som at opdage at være opmærksomme, leve øjeblikket, i øjeblikket og ikke i fortiden eller i fremtiden.

Tillid.

Selvtillid eller lav selvtillid er noget, som Yoga søger at eliminere via teknikkerne. En person med nedsat selvværd kan afstå fra deres job på passende vis eller bliver let træt, irritabel og også tøff. En, der teknikker yoga begynder at tænke dybt i sig selv og i de ekstraordinære potentialer, som de har indeni.

Vitalitet og også justering af humør.

Alle, der praktiserer yoga over en periode, rapporterer en gunstig effekt på både deres ydre udseende såvel som magtgrad. Yogiske holdninger med åndedrætsøvelser er faktisk blevet deltaget, fordi de har et forfriskende resultat på fysisk energi såvel som forbedret humør.

Fordele ved den mentale grad (Manomaya – Vijnanamaya Kosha).

Psykologisk harmonisering.

En almindelig vejrtrækning (pranayama) i yoga er de "alternative næsebor, der trækker vejret" (Nadi Shodhana Pranayama). Elektroencefalogram (EEG) undersøgelser af hjernens elektriske impulser har vist, at vejrtrækning med et næsebor forårsager hævet aktivitet på den modsatte side af sindet. Den regelmæssige teknik i forskellige næsebor hjælper med at forbedre interaktionen mellem højre og venstre side af sindet.

Fordele ved det spirituelle niveau (Vijnanamaya – Anandamaya Kosha).

Selvkendskab.

Yogisk ideologi og teknik forårsager øget selvkendskab. Denne dygtige ekspertise er kun den spirituelle side af yoga-praksis, som har som mål at udvide "Viewer" og øge forståelsen af ​​selvets natur.

At kende selvet, seeren, som er en ægte slags forståelse, har en tendens til at gå tabt i vores travle hverdagsliv og også søge efter ønsker. Afdækningen af ​​Selvet i os er utvivlsomt den mest værdifulde åndelige værdi i vores liv.

Læs mere: Kost planlægger at tabe sig